Biciclete pentru toată familia

Istorii
Inovații
Recomandări
Caritate
Publicat: 04-01-2019
Autor: Profir Vasile

Îmreuna putem sa schimbam destinul persoanelor aflate in situații dificile,care din diverse motive se simte neputincios să gaseasca un adapost , să renunte la vicii sau să-și găseasca un post de lucru. Împreuna putem să lăsam amprenta noastra ,să le oferim un adapost și sprijin în reintegrare.


https://www.youtube.com/watch?v=lzWPGpWnyBI


Pentru că de Anul Nou fiecare copil are dreptul de a fi fericit, noi putem contribui cu orice ,pentru a aduce zîmbetul pe fata lor !!!
https://www.youtube.com/watch?v=z1V6EgWw75k&t=163s


Suntem copii cerului nascuți din pamint cu dorința de a ne cunoaste parinții.
Echipa VeloJan împreuna cu Dumneavoastra poate aduce bucurie copiilor orfani din satul Olanești,raionul Ștefan Voda.


https://www.youtube.com/watch?v=7xTnWzDMWx4


Grea povara aduce în suflet o mama a carei copil este bolnav și doar cei care au trecut prin asemenea situații pot ințelege ,dar să nu ramînem indiferenți fața de aceasta fetița care are nevoie de ajutorul nostru.


https://www.facebook.com/VeloJan.md/videos/1772141112856721/

 

Impreuna putem face sarbatorile mai frumoase !!!

Doamna Svetlana este mama a trei copii dintre care 2 cu dizabilitati. traieste doar pe ajutorul social, cine doreste sa o ajute cu ce poate apelati la numarul 069441735.

https://www.youtube.com/watch?v=WU2AS0JIdwA

Publicat: 04-01-2019
Autor: Profir Vasile

Bicicleta convertibila Kangobike .

Acum putem combina distractia mersului pe bicicleta cu primblarea copilului dumnevoastra. Fie ca mergeti la cumparaturi sau doar iesiti la o primblare in parc cel mic va va insoti mereu. Prin modul sau ingenios de confectionare copilul dumnevoastra se va afla permanent in fata bicicletei chiar in apropiere de volan.

Aceasta pozitionare face ca micutul sa aiba posibilitatea de a vedea un peisaj complet si in continua schimbare a traseului . In acest mod va fi direct implicat intr-o experienta deosebita plina de adrenalina.

Bicicleta convertibila se potriveste oricui

Nu stiti sa mergeti pe bicicleta ? Stati fara grija, prin forma specifica si proprietatile specifice unei triciclete, fiind perfect echilibrata si usor de condus Kanonbike poate fi utilizata chiar si de persoanele carnu au mers niciodata pe bicicleta

Publicat: 04-01-2019
Autor: Profir Vasile

Multi dintre noi avem biciclete dar nu avem piste pentru biciclisti.

Pista pentru biciclete este o portiune limitata a drumului care este destinata exclusiv pentru circulatia biciclistilor si trebuie sa fie separata prin orice marcaje speciale, de un gazon sau de o frontiera.

Exista citeva tipuri de piste pentru biciclisti:

-Pista pentru biciclisti intro singura directie care este amplasata pe ambele parti ale autostrazii principale.

-Pista pentru biciclisti in doua directii care este caracteristica pentru suburbii si rute interurbane si sunt combinate adesea cu pista pentru pietoni, pozitionate in apropiere de trotuar

-Pista izolata pentru biciclisti este un traseu independent construit numai pentru biciclisti protejat de trafic  prin borduri inalte

Primele piste pentru biciclisti au aparut in secolul XIX-lea in Olanda.

Publicat: 04-01-2019
Autor: Profir Vasile

Inovații:
Bicicletele Electrice se împart în 2 categorii:
Biciclete electrice cu motor fixat in butucul roții din fața sau spate,și bicicletele electrice cu motorul fixat direct în construcția cadrului în zona agrenajului pedalier.
Motorul amplasat în butucul roții. 


Bicicleta cu motor amplasat în locul butucului de spate, acest sistem fiind cunoscut ca DIRECT DRIVE , beneficiaza de o unitate de propulsie mai rezistenta și mai rapida, dar care nu produce cuplu foarte mare. Adaugind și greutatea considerabila și rezistența la înaintare crescută , eficienta lor este  foarte mult redusa fața de potentialul care îl au.Un avantaj îl constituie faptul că se pot reîncarca partial atunci cind sunt dezangrenate si pentru ca nu au parti culisante,sunt aproape  complet silențioase.
Motorul amplasat în zona axului pedalier.


Biciclete electrice cu motorul amplasat central au un cadru proiectat special,pentru a gazdui motorul în zona axului pedalier.În cazul urcării unui deal,motorul amplasat central identifica reducerea vitezei și a cadenței,crește puterea indusă a bicicletei în mod automat ceea ce un motor în butuc nu face de unul singur,fiind nevoie să fie coordonat de persoana care pedaliaza.Centrul de greutate este  aproape nemodificat și face din acesttip de bike-cel mai apropiat lucru de bicicleta conventionala în materie de ținuta de drum,dar și în ceea ce privește echilibrul și manevrabilitatea.

Motoarele sunt clasificate în funcție de  numarul de Wați. În mod normal,motoarele de biciclete electrice au de la 250 W ,pina la 1200 W , iar cu cît mai multă putere,cu atît mai mare va fi consumul de energie.în continuare,cateva caracteristici relevante :
Voltaj-indica puterea potențiala a batereiei.Un voltaj mai mare asigură o putere mai mare , iar valorile tipice sunt de 24V , 36V si 48V.
Amperi/Ora-indica numarul de amperi care poate fi generat intr-o ora, iar de regula aceasta valoarea variaza între 8 Ah la 20 Ah.
Wati/Ora-Indica nivelul de putere stocat în batereie calculat în  Wati/Ora. Aceasta se obține înmulțind voltajul cu amperi/ora.În mod uzual, o bicicletă electrica va consuma undeva între 8-16 Wati/Ora de fiecare Kilometru se poate obține o estimare realista a autonomiei.

Publicat: 04-01-2019
Autor: Profir Vasile

De ce bărbaţii se plimba pe biciclete cu cadru şi femeiele pe biciclete fără cadru ?
Părinții și bunicii noștri foloseau bicicleta ca principal mijloc de transport.Din acele vremuri se știa,mai ales în satele și comunele din Romania,că bicicleta pentru femei era fără cadru.De fapt,această împărțireera la fel în întreaga lume. De ce erau biciclete construite în mod diferit ?


Se știe că bara orizontală a cadrelor de la bicicleta era un element destul de periculos ,mai ales dacă cel care era în pierderea echilibrului și cădea. Totuși , cadrul considerat -COLOANA VERTEBRALĂ- a bicicletei, îi confera acestuia o stabilitate mai mare.Sau cel puțin așa credeau producătorii de biciclete cu zeci de ani în urma.


De cealaltă parte ,bicicleta destinată doamnelor și domnișoarelor nu aveau cadru.Acest lucru se datorează faptului că , femeiele purtau fuste sau rochii. Abia în anul 1900 au început să poarte pantaloni,și le-ar fi fost greu să încalece un cadru. Ele n-ar fi dorit sa-și expuna părtile intime,iar producătorii s-au gîndit să fabrice biciclete fără cadru pentru că aceasta să nu se simtă jenate să  încalece un vehicol cu pedale.

Publicat: 04-01-2019
Autor: Profir Vasile

Bicicleta a fost în totdeauna sub forma pe care o cunoaștem.Au fost necesare secole pîna cînd a reușit să ajungă de la un cadru de lemn cu doua roți la vehicolul capabil să atingă viteze îndraznețe.
Celeriferul.
Prima bicicleta a fost construita in anul 1790,un vehicol destul de primitiv pentru a-i ușura deplasarea.Celeriferul era destul de greu de folosit ,deoarece nu avea sistem de directie sau frânare,iar propulsia era asigurată de picioare,conducatorul trebuia sa mearga sau sa alerge.Nu era ceva neapărat revolutionar ,dar usura deplasarea si era ceva mai rapid decit mersul pe jos


Mașina de fuga.
La 27 de ani dupa invenție,baronul german Karl Drains imbunatațește inventia, adaugind celeriferului un sistem de direcție.Baronul a numit bicicleta -Mașina de Fuga-. Mult mai practică datoria sistemului de direcție, aceasta bicicletă a ajuns un accesoriu la moda,utilizat la scara larga. Din pacate a ramas doar la stadii de moda,fiind uitat cîtiva ani în urma. 


Velocipedul.
Acuma apare în scena acea bicicleta cu roți inegale de care am auzit toți,si care poarta numele de VELOCIPED. Denumirea provine din latina și inseamna -Mașina de Fuga-,nume inspirat de la invenția baronului german despre care am vorbit mai sus.
Velocipedul a aparut in anul 1863 și a fost inventat de Francezii Ernest si Pierre Michaux. Acestia au luat Mașina de Fuga,si i-au daugat o roata mai mare pe fata dotata cu pedale atașate direct pe axul roții. Cadrul din lemn a devenit unul din fonta, material schimbat puțin mai tirziu cu unul superior,oțelul.
O alta versiune a Velocipedului ,numită Penny Farthing a fost inventată citțva ani mai tirziu de inginerul Englez James Starley. James a pus Velocipedul o roata mult mai mare pe fața,uriașa chiar,pentru a mari Viteza de deplasare a bicicletei. Acest experiment s-a dovedit insa ca era Periculos.Velocipedul Penny Farthing era greu de controlat chiar si la viteze mici,fiind expus din cauza centrului de greutate aflat foarte sus si foarte aprope de fața,afectînd vizibil stabilitataea. Astfel,o simpla denivelare sau piatra putea duce la cazatura celui ce îl conducea. În ciuda acestora,Velocipedul a devenit foarte dorit în rindul oamenilor,fiind un mijloc de transport des îîntilnit in acea perioada.


Dupa apariția pedalelor, un alt salt în materie de tehnologie este reprezentat de invenția englezului H.J Lawson, prima bicicleta cu sistem de transmisie prin lanț.
Această bicicletă ,denumită Sussex Dwarf era revoluționare prin faptul că avea roțile simților mai mici, lucru care aducea nenumarate beneficii. Bicicleta avea multa practică eficientă imbunatațita , datorită sistemului de transmisie,si stabilitații pedalelor care nu mai erau atașate direct pe roata.Din acest moment oamenii puteau conduce un vehicol sigur. Mai rămîne puțin din aceasta evoluție pină cînd bicicleta avea forma pe care o cunoaștem astazi .

 

 

 

Publicat: 15-12-2018
Autor: Profir Vasile

Pista de biciclete care strulește în întuneric !
Mersul pe bicicletă trebuie sa fie sigur și ferit de primejdii . Tocmai de aceea in acest scop, Polonia a construit o pista de biciclete care stralucește în intuneric.

Pista de  biciclete pe baza de energie solara.
Pista a fost construita în nordul țarii in orasul Pruzkov. Această folosește luminfori și substanțe chimice care se incarcă cu lumina din timpul zilei ,apoi lumineaza timp de 10 ore.Substanța are mai multe culori.Inginerii au ales albastru pentru ca pista sa se incadreze in peisajul zonei ce are numeroase lacuri.


Pista Poloneza.
Compania care a construit această pista este o firma de inginerie concentratăă pe materiale inovatoare si spera ca aceasta tehnologie sa fie folosită pe scara larga în curind. Deocamdată pista de 100m este în fază de testare.Sperăm să treacă cu bine aceste teste ,și sa  o  sa vedem în cît mai multe țari , de ce nu și in Moldova.
Spor la Pedalat .

Cele mai originale modele de biciclete din lume.
Nu e așa că atunci cînd ne gîndeam la copilarie ne aducem aminte de modul în care am învățat să  merg pe bicicletă , de bucuria și optimismul cu care ne ridicam de fiecare dată cînd cădeam , dar niciodată nu renunțam pînă ce nu reușeam să ne  menținem echilibrul.
În cele ce urmează vă v-om prezenta cîteva fotografii în care sunt ilustrate deferite biciclete care mai de care mai neobișnuite , interesante și în același timp unice.Chiar dacă unele sunt doar la stadiu de concept ne permitem să spunem cu ușurință că pot fi bicletele de mîine sau cele cu care voi învăța copii noștri să meargă. Pentru cei înteresațti de mișcare, putem pune la dispoziție  fotografii cu biciclete de oraș , de munte , de copii ,de curse sau de colecție
Iată mai jos citeva cele dintre cele mai noi modele de biciclete culese de prin toate colțurile lumii:


 

 

 

Publicat: 12-12-2018
Autor: Profir Vasile

 

  • Traversați strada pe trecerea de pietoni, pe lângă bicicletă, după ce v-ați asigurat!
  • Înainte de a schimba direcția de mers, mai ales spre stânga sau la depășire, asigurați-vă temeinic- din față și din spate- că nu se apropie niciun autovehicul!
  • Circulați cât mai aproape de marginea din dreapta a drumului, nu vă deplasați în grup, numai în coloană câte unul!
  • Nu circulați cu bicicleta sub influența băuturilor alcoolice!
  • Atunci când circulați cu bicicleta, nu vă țineți de vehicule aflate în mers!
  • Nu transportați pe bicicletă altă persoană!
  • Este recomandabil să purtați o cască de protecție omologată!
  • Pentru a circula pe drumul public, bicicleta trebuie să fie echipată corespunzător (dispozitiv de frânare eficace, mijloc de avertizare sonoră, lumină de culoare albă sau galbenă în față, lumină de culoare roșie în spate și cel puțin un element reflectorizant de aceeași culoare)!
  • Înainte de a pătrunde cu bicicleta pe arterele prioritare, reduceți viteza, asigurați-vă temeinic și acordați prioritate de trecere celor în drept!
  • La schimbarea direcției de mers, chiar dacă aveți prioritate de trecere, asigurați-vă că ceilalți participanți la trafic au înțeles intenția dumnevoastră!
Publicat: 12-12-2018
Autor: Profir Vasile

Deplasarea cu bicicleta combină transportul practic cu exerciţiul plăcut şi sănătos. De îndată ce veţi învăţa tehnicile, încrederea, siguranţa şi distracţia vor spori considerabil.

Deplasarea cu bicicleta este distractivă şi vă veţi simţi minunat atunci când veţi avea încredere în cunoştinţele şi abilităţile dumneavoastră de a folosi bicicleta pentru a vă deplasa acolo unde doriţi şi de a circula în siguranţă.

Deplasarea corectă cu bicicleta, aşa cum este prevăzută, necesită un nivel obişnuit pentru un adult de îndemânare, precum în cazul conducerii unui autovehicul. Sub multe aspecte, deplasarea cu bicicleta este asemănătoare conducerii unui autovehicul. Cu câteva excepţii, bicicliştii au aceleaşi drepturi şi se supun aceloraşi reguli ca şi automobiliştii.

Din anumite puncte de vedere, bicicleta diferă de majoritatea autovehiculelor: este mai mică şi de obicei mai înceată. Frânele sunt controlate în mod diferit, trebuie să vă menţineţi echilibrul pentru a conduce şi trebuie să puneţi un picior pe sol atunci când opriţi.

Bicicleta este un vehicul special şi din cauza faptului că mulţi dintre ceilalţi participanţi la trafic nu înţeleg sau nu se aşteaptă ca bicicliştii să execute manevre corecte. Din acest motiv trebuie să depuneţi un efort deosebit pentru ca acţiunile şi intenţiile să vă fie clar înţelese.

Comunicarea cu ceilalţi utilizatori ai şoselei este cheia siguranţei dumneavoastră.

Plimbări plăcute!

Publicat: 19-02-2018
Autor: Consultant: Vasile

Deplasarea cu bicicleta pe timp de noapte poate fi lipsită de riscuri dacă vă echipaţi în mod corespunzător. Trebuie să folosiţi cel puţin un far electric frontal şi un far reflectorizant în spate. Un far electric în spate şi faruri reflectorizante suplimentare vă ajută să deveniţi şi mai uşor vizibil şi în unele zone sunt cerute de lege. Îmbrăcămintea în culori vii poate fi utilă, precum şi benzile reflectorizante pe bagaje, îmbrăcăminte sau cască. Peticele reflectorizante de pe mănuşi vă ajută să transmiteţi semnale luminoase intermitente prin rotirea încheieturii mâinii.

Dacă sunteţi echipat în mod corespunzător, deplasarea cu bicicleta în timpul nopţii nu este foarte deosebită de cea din timpul zilei, deşi noaptea creşte riscul unui accident sau al unui atac fizic.

Deplasarea cu bicicleta pe timp de ploaie poate fi neplăcută, dar dacă aveţi un echipament corespunzător, va fi confortabilă.

Pentru a vă deplasa confortabil în condiţii de umiditate, este nevoie să vă echipaţi bicicleta cu aripi protectoare şi să purtaţi echipament protector împotriva ploii. De asemenea, nu trebuie să uitaţi că în astfel de condiţii tracţiunea este mai redusă şi frânarea mai dificilă. Fiţi precaut şi nu permiteţi vremii nefavorabile să vă ţină departe de bicicletă.

Contacte

Velojan
Abonează-te la VeloJAN

Fii mereu la curent cu cele mai noi reduceri și promoții

sau
cicle Descarcă ghidul biciclistului 2017 Descarca Gratis